Sofia Bengtsson

www.sofiaabengtsson.blogg.se

San Francisco Dag 1

Publicerad 2016-05-21 07:23:49 i My Life,

Hejsan alla! 

Från och med idag 20 maj till den 1 juni är jag i USA, San Francisco närmare bestämt och hälsar på Carro min bästa och saknade vän. Jag kommer försöka att uppdatera bloggen varje dag med både text och bilder. 
 
Så idag. Kl 08:30 åkte vi hemifrån mot Rebecca för att plocka upp henne, sedan vidare mot Uppsala. Väl i Uppsala stannade vi på Maxi för att köpa svenskt godis till Carro, som hon tjatat om haha. Efter det vidare mot Arlanda. Vi var där i god tid, allt gick bra med både incheckning och säkerhetskontroll. Vi satt oss på ett fik och åt lite frukost innan vi tog en sväng i butikerna. 
 
Flyget gick vid kl 13:20 (lokal tid) och vi landade på Oaklands flygplats i San Francisco vid kl 14:30, lokal tid. Efter att vi väntat i kö för att få visa pass och allt man måste göra när man kommer in i USA, var vi äntligen klara och mötte upp Carro och hennes pojkvän. De hämtade upp oss med sin bil vid flyplatsen ❤️❤️ 
 
Det var ca en timmes bilresa från flyplatsen till stället där de bor. Vi svängde förbi Walmart för att handlat lite matvaror. Vidare hem till deras lägenhet för att ta en macka och sen vidare på en dansföreställning på Carros skola. Innan vi åkte hem igen svängde vi förbi en matställe och köpte med oss hämtmat. 
 
Jag tog något liknande tacos, men istället för köttfärs var det ris, bönor och kyckling. Plus tomater, ost, sallad och guacamole.  Gott var det! 
 
Nu sitter vi här i soffan mätta och belåtna. Lagon trötta dessutom, speciellt jag och Rebecca som varit vakna i mer än 24 timmar nu. Ska bli skönt att sova. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia Bengtsson

Jag som driver denna blogg är en tjej på 18 år, född 1996. Här skriver jag om händelser som i mitt liv. Kommentera gärna! Puss

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela