Sofia Bengtsson

www.sofiaabengtsson.blogg.se

Nu ska det bli framgång

Publicerad 2015-04-08 22:52:24 i My Life, Tävlingar,

Hallå på er! 

Ligger i sängen & försöker plugga italienska medan mamma läser igenom min entreprenörskaps utvärdering av UF året. 

Jag & mamma var i väg på hoppträning i kväll. Den gick helt okej, Nisse skötte sig bra trots kass ryttare. Vet inte vad det var med mig idag men inget gick som jag ville & hade tänkt mig. Det gick men snyggt & klockrent var det inte alla gånger. Nisse hade behövts en framridning & uppmjukning på minst 30 min. Har var inte tillräckligt mjuk i sidorna, slog inte om till rätt galopp efter hinderna - korsgalopp osv. 

Har fått i läxa nu att göra mycket markarbete med mjukgörande övningar & övningar där han måste länga på sina steg. Nisse vill gärna ta små & snabba steg, men vi vill att han ska ta långa kliv då blir rytmen mycket bättre & han kommer förhoppningsvis inte komma i botten på hinder lika mycket. 

Jag är extremt taggad & målinriktad på min ridning just nu, så nu jäklar ska det tränas!!! 

Jag har ett mål som jag SKA nå  innan året är slut! 

GOD NATT, SOV GOTT :) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia Bengtsson

Jag som driver denna blogg är en tjej på 18 år, född 1996. Här skriver jag om händelser som i mitt liv. Kommentera gärna! Puss

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela